ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Szeretettel köszöntjük a mybasics.hu webáruház vásárlói között!

Kérjük, hogy az Általános Szerződési Feltételeinket mindenképpen figyelmesen olvassa el, mert a mybasics.hu weboldalon található termékekre vonatkozó megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti az Általános Szerződési Feltételeket. Ezen szerződésben foglalt feltételek szerint Ön mint vevő és Dr Tóth-Marton Lilla egyéni vállalkozó, mint eladó – a mybasics.hu weboldal üzemeltetője – között az Ön ajánlattételének elfogadásával szerződés létrejön, és Ön egyben tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat nem iktatjuk, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

Jelen ÁSZF hatálya weboldalunkon történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalunkon: https://mybasics.hu/ászf

Az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és webáruházunkat megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására.
A webáruházunk nem köt szerződést kiskorúakkal. A vevő az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a termékekkel, a vásárlás vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken!

dr. Tóth-Marton Lilla egyéni vállalkozó
Nyilvántartást vezető hatóság: Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Nyilvántartási szám: 54544332
adószám: 55811422-2-27
székhely: 8000 Székesfehérvár, Prohászka Ottokár u. 22. tt.3.a
telephely: 8000 Székesfehérvár, Háromszéki u. 8.
email cím:
Kapcsolattartó: dr. Tóth-Marton Lilla
telefonszám : +36 20 353 4147

Tárhelyszolgáltató adatai
EZIT Kft.
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
cégjegyzékszám: 01-09-968191
adószám: 23493474-2-41
Telefon: +36 1 700 4030
email cím:

Webáruház használata
A szerződés tárgyát a webáruházban található termékek képezik, melyeknek pontos leírása a termékoldalon található. A termék mellett feltüntetésre kerülő árak bruttó árak, forintban értendők és tartalmazzák a hatályos jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót.
Árak
A termékek vételára a kiválasztott termék mellett feltüntetett bruttó ár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t és egy darab termékre vonatkozik. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség összege a megrendelés véglegesítése előtt, valamint az ÁSZF – Szállítási költségek között is megtalálható.

Eljárás hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy a webáruházban a termék hibás áron szerepel. Hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A termék hibás áron történő megrendelése esetén az eladó és a vásárló között nem jön létre szerződés. Hibás áron történő rendelés esetén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése után azonnal tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról, a helyes árról. A Vevőnek ezt követően a helyes árral meg kell erősítenie a megrendelést, ennek hiányában elállhat a vásárlástól. Az elállás joga az eladót is megilleti.
Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
Egyes termékek esetén előfordulhat, hogy a megadott kép és a termék leírása között adatbeviteli hiba miatt eltérés mutatkozhat, erre az esetre is a hibás árra vonatkozó szabályok vonatkoznak.

Regisztráció
A Webáruházban történő regisztráció díjmentes.
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció, lehetőség van regisztráció nélküli vásárlásra. Regisztráció nélküli vásárlás esetén a fizetéshez és szállításhoz szükséges adatokat a vásárlási folyamat végén kell megadni.
A Webáruházban történő regisztrációval, vagy regisztráció nélküli vásárlással a Vevő kijelenti, hogy az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az abban foglaltakat magára kötelezőnek ismeri el és az adatkezelésekhez hozzájárul.
A Vevő a regisztráció vagy regisztráció nélküli vásárlás során köteles saját, valós adatait megadni. Amennyiben a Vevő valótlan, vagy valós, de más személyhez köthető adatokat ad meg, akkor az Eladó és Vevő között létrejövő szerződés semmis.
A valótlan, pontatlan vagy téves adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, kárért az Eladó felelősséget nem vállal.
A Vevő köteles a regisztráció során létrehozott fiókjába való belépéshez szükséges felhasználónevét és jelszavát gondosan kezelni. Eladót semmilyen felelősség nem terheli amennyiben a Vevő felhasználónevét és/vagy jelszavát elfelejti, elveszti, vagy ezek a Vevőnek felróható módon a felhasználói fiók használatára jogosulatlan harmadik személy birtokába kerülnek.
A felhasználói fiók belépési adatainak elfelejtése, elvesztése esetén a Vevő jogosult felhasználói fiókjához új felhasználónevet és/vagy jelszót igényelni a webáruház erre létrehozott felületén.

A vásárlás menete:

1. A termék kiválasztása
Termékeinket a főoldalon található termékkategóriákban, azon belül az alkategóriákban találja meg.
Az alkategória kiválasztása után közvetlenül a termékek jelennek meg a termék megnevezéssel, és árral együtt. A megvásárolni kívánt termék jellemzőit a Vevő az adott termék képe mellett elhelyezett leírásból ismerheti meg. Amennyiben további kérdése merülne fel a termékekkel kapcsolatban, akkor a e-mail címen kaphat részletes felvilágosítást.
Lehetőség van termék keresésére is név, vagy bármely információ alapján. Ehhez a nevet, annak egy részét, vagy bármilyen információt meg kell adni a képernyő kereső mezőjébe, majd rá kell kattintani a Keresés feliratra

2. A termék kosárba helyezése
A Vevő a kiválasztott terméke(ke)t a „Kosárba teszem” gombra kattintva gyűjtheti össze. A mennyiség megadására két lehetőség van: Beírja a kívánt mennyiséget, vagy + és – jelekkel módosíthatja a mennyiséget. A Kosár tartalmának módosítása illetve törlése a rendelés leadása előtt lehetséges. A Kosár tartalmához a kiszállítás díja automatikusan hozzáadódik, amennyiben nem éri el a végösszeg a 19.000 Ft-os értékhatárt, ugyanis ezen összeg felett a kiszállítás ingyenes.

3. A kosár tartalmának megtekintése
A kosárba tett terméket, vagy termékeket a Kosár menüben tekintheti meg. Itt lehetősége van a mennyiség javítására, vagy adott esetben a termék, vagy termékek kosárból történő törlésére. Továbbá lehetősége van a kosár oldalon a mennyiség változtatására is. Egy termék darabszámának megváltoztatásához kattintson a termék mennyiség ablakra , majd írja be az új mennyiséget, végül kattintson a pipa frissítés ikonra.
Amennyiben valamelyik terméket ki szeretné venni a kosárból, akkor kattintson az adott termék a mennyiségét jelölő ablak jobb oldalán lévő X törlő gombra.
Figyelem! Amennyiben Ön regisztrált vásárló, úgy a kosárba helyezett termék hosszabb ideig is a kosárban maradhat. Éppen ezért egy korábban megkezdett rendelését akár másnap is folytathatja. Ez viszont azzal járhat, hogy a korábban kosárba tett terméknél időközben készlethiány alakult ki, így bár megrendelte, de nem tudjuk szállítani. Ebben az esetben telefonon tájékoztatni fogjuk.

4. Adatok megadása
A megrendelés véglegesítése előtt Önnek meg kell adnia nevét, email címét, címét, számlázási nevét, címét, szállítási nevét, telefonszámát.
Amennyiben Ön regisztrált felhasználó, úgy a regisztráció során megadott adatai automatikusan megjelennek a megrendelés véglegesítése előtt.

5. Szállítási és fizetési feltételek
A számlázási, és szállítási cím megadása után Önnek ki kell választania a szállítás módját, ami futárszolgálat (GLS) lehet.
A fizetés módjánál ki kell választania, hogy előreutalással, vagy utánvéttel szeretne fizetni.

6. A rendelés ellenőrzése
A rendelés elküldése előtt ellenőrizheti a kosár tartalmát, a kívánt szállítási módot, valamint a szállítási és számlázási adatokat is. Amennyiben hibát észlel, abban az esetben nyomja meg a VISSZA gombot és a szükséges módosításokat végezze el!

7. A rendelés véglegesítése
A rendelését véglegesíteni csak az ÁSZF, valamint az adatvédelmi tájékoztató elfogadása után tudja.
Ezt követi a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása
A webáruházunkban történő rendelése esetén Ön mint Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó az webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A webáruház által küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának.

8. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.

9. Rendelés visszaigazolása
A megrendelésről Ön két emailt kap.
Az első email egy automatikus visszaigazolás arról, hogy megrendelése beérkezett, és megkezdtük annak feldolgozását.
A második emailban tájékoztatjuk Önt a megrendelés elfogadásáról, a megrendelt termékekről, a termék áráról és a szállítási díjról, a fizetés módjáról.
Felhívjuk figyelmét, hogy a szerződés a webáruházunk és Ön között a második visszaigazolás alapján jön létre az ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint.
Webáruházunk fenntartja a jogot, hogy emailban történő egyeztetéssel pontosítsa a megrendelés tartalmát.
Amennyiben a visszigazoló email nem kerül elküldésre, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelés és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.
Technikai hibák
Webáruházunk feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A webáruház semmilyen módon nem felelős az internetes hálózatban fennálló hálózati hiba miatti vételi eszközben a kommunikációs vonalakon történt meghibásodást, szoftver nem megfelelő működése, programhiba, technikai hiba következményeiért .

10. Fizetés
Utánvét: Amennyiben a megrendelt termék értékét a termék átvételekor szeretné kifizetni, akkor válassza az Utánvétes fizetési módot.
Ekkor a csomag átvételekor a csomagot kiszállító társaság alkalmazottjánál tud fizetni. Utánvétes fizetési mód választása 400,- Ft pluszköltséggel jár. Utánvétes rendelés esetén a Vevő a megrendelés vételárának teljes összegét a kiszállítást végző futárszolgálat munkatársának fizeti meg. A Vevő fizetési kötelezettségét ekkor készpénzben vagy bankkártyával teljesítheti.

Banki átutalás:
Előre utalás magyarországi szállítás esetén.
– számlatulajdonos: dr. Tóth-Marton Lilla
– bank neve: OTP Bank Nyrt.
– számlaszám: 11736006-21469680

Előre utalás nemzetközi szállítás esetén(szállítási költségekről minden esetben tájékozódjon előre.)
– IBAN: HU59117360062146968000000000
– SWIFT: OTPVHUHB

Átutalásos fizetés esetén az e-mail címről érkezik egy üzenet, amelyben megtalálható a bankszámlaszám, amire a megrendelés ellenértékét át kell utalni, illetve az email tartalmazni fogja azt az azonosítót is, amelyet közlemény rovatba fel kell tüntetni az átutalás során. A vételár beérkezéséről minden esetben értesítést fog küldeni Önnek az Eladó.

11. Szállítási díjak
Előreutalás esetén a szállítás díja Magyarországon belül 1450,- Ft.
Utánvétes fizetés esetén: 1450 Ft+400,- Ft utánvét költsége.
Külföldre történő szállítás esetén minden esetben előzetesen szükséges egyeztetni a kiszállítási díjról
19.000,-Ft összegű megrendelés esetén a szállítás ingyenes.

12. Kiszállítás, áruátvétel, fizetés
A kiszállítás a rendelést követően 2-10 nap.
Az ön által megrendelt csomagot a GLS Hungary Csomag-Logisztikai Kft. szállítja. Kérjük mindenképpen olyan szállítási címet adjon meg, ahol a megrendelt csomagot át tudja venni. Kérjük, a csomag átvételekor mindenképp ellenőrizze a csomag épségét és tartalmát. Ennek hiányában nem tudunk reklamálni a futárcégnél a szállítás közben felmerülő esetleges sérülések miatt!
A megrendelt termékek kiszállítását a GLS- Hungary végzi. A GLS-Hungary a csomagküldést munkanapokon végzi.

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
cégjegyzékszám: 13-09-111755
adószám: 12369410-2-44
Telefon: +36 29 886 670
email cím:
Abban az esetben, ha egy címről az átvétel 2 esetben nem történik meg áruházunk fenntartja magának a jogot, hogy az ügyfél további megrendelését nem teljesíti. A csomagban megtalálja a számlát. Sérült, csomagot ne vegyen át és ne fizesse ki az ellenértéket!
Külföldre történő szállítás esetén annak költségéről minden esetben egyeztessen előre.

13. Termék ellenőrzése
Átvételkor Ön vevőként köteles az áru sértetlenségét ellenőrizni. Ha futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a terméket, készíttessen jegyzőkönyvet. Reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha a csomag felbontásáról videofelvétel készül, amelyen egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.

14. Vásárlás utáni ügyfélszolgálat
Ön a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt termékkel kapcsolatban:

15. Elállási jog:
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.”;
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

dr. Tóth-Marton Lilla
cím: 8000 Székesfehérvár, Háromszéki u. 8.
email cím:
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Elállási / Felmondási nyilatkozat minta:
dr. Tóth-Marton Lilla egyéni vállalkozó
cím: 8000 Székesfehérvár, Háromszéki u. 8.
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Termék/ek neve/i:
Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: ………………………………

Weboldalunkon közvetlenül is letöltheti PDF formátumban az elállási/felmondási nyilatkozat-mintát.

Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.”
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket és a termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

Az elállási jog nem gyakorolható a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termékesetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolhatómódon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóiratés időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztóe beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

16. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült. A szavatossági szabályokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:159-167. § szabályozza.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Felhívjuk figyelmét, hogy a termékek piszkos, szennyezett, sáros, vizes terméket higiéniai okok miatt nem vehetünk át. Kérjük, hogy tiszta, száraz állapotban szíveskedjen a terméket reklamáció esetén visszahozni.
A vásárláskor átadott, illetve a felsőruházati termékekbe bevarrt használati és kezelési útmutató leírásai az irányadóak a termék használatára, kezelésére és a szavatossági, jótállási feltételekre vonatkozóan.
A Ptk. alapján, minden olyan esetben, ha a hiba az áru értékének és használhatóságának csökkenése nélkül megjavítható, úgy a Vevő csak abban az esetben kérheti javítás helyett a cserét vagy a vételár visszafizetését, ha az nem eredményez aránytalanul nagy többletköltséget a javításhoz képest a forgalmazó számára.
A szavatossági reklamáció az eladáskor meglévő, a csak a viselés során jelentkező rejtett anyag- és/vagy gyártási hibákra vonatkozik. A külső mechanikai hatások, túlterhelés, kíméletlen használat, nem megfelelő tisztítás, házilagos javítás eredményeképpen bekövetkező károsodás nem tekinthető rejtett hibának, és a szavatossági jogok elvesztését vonhatja maga után.
A jogszabályban meghatározott kifogásközlésre rendelkezésre álló idő arra vonatkozik, hogy a vevőnek – akadályoztatása esetén – mennyi idő áll rendelkezésére a reklamáció bejelentésére, ez azonban nem jelenti azt, hogy a meghibásodott terméket tovább használhatja, vagy egyéb olyan cselekményt hajthat azon végre, amellyel a keletkezett kárt növeli.

Jótállás
Webáruházunk kizárólag ruházati termékeket értékesít, így a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti kötelező jótállási kötelezettsége nincsen. Ön a hatályos Polgári Törvénykönyvben foglalt kellékszavatossági jogok alapján érvényesítheti jogait.

17. Panaszkezelés
Amennyiben Önnek valamilyen panasza van a webáruházunkkal kötött szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a következő elérhetőségen közölheti:
dr. Tóth-Marton Lilla
telephely: 8000 Székesfehérvár, Háromszéki u. 8.
email cím:
telefonszám : +36 20 353 4147

Ön panaszát szóban vagy írásban közölheti. A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak egy másolati példányát átadjuk Önnek.
A  telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyvet és a panaszra adott érdemi választ megküldjük Önnek.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszát egyedi azonosítószámmal látjuk el.
A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza az Ön nevét, lakcímét, a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját, a panaszának részletes leírását és a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét. A jegyzőkönyv tartalmazza továbbá a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – az Ön, mint fogyasztó aláírását, a jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.
Az írásbeli panaszt 30 napon belül írásban megválaszoljuk. A panaszt elutasító álláspontunkat megindokoljuk. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát átadjuk, vagy megküldjük Önnek, öt évig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk
A panasz elutasítása esetén Önt írásban tájékoztatjuk arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe vesszük-e a békéltető testület eljárását.

18. Békéltető Testület
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület
eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerinti közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
• a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
• annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
• ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
• a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
• a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
• a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
• tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
• a fogyasztó aláírásának
• Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Békéltető Testületek elérhetőségei:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: ;

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: ;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: ;

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: ;

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: ;

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: ;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: ;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: ;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: ;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: ;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: ;

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: ;

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím:
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: ;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: ;

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: ;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím:

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Budapest u.3.
Telefonszáma: 88/429-008,
Fax száma: 88/412-150
Név: dr. Vasvári Csaba elnök
E-mail cím:

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: ,

19. Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

• A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
• az eljáró bíróságot;
• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

20. Online vitarendezési platform

A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók, különös tekintettel:

• a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
• és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
• a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
• 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
• 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
• 1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
• 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
• AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
• AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

Az Általános Szerződési feltételekben használt fogalmak magyarázata:
• Felek: Eladó és Vevő együttesen
• Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
• Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
• Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
• Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
• Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
• Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
• Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
• Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
• Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

A mybasics.hu webáruház fenntartja a jogot a jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására azzal, hogy a módosítás abban a weboldalon történő közzététellel lép hatályba.
kelt: Székesfehérvár, 2020. április 5. napján

Általános Szerződési Feltételek PDF